11. Konferencija o nabavi
2. rujna 2016.Lider je transformator i glavni motor transformacije u nabavi
15. listopada 2016.Outsourcing nabave na svjetskom tržištu raste oko 12 posto godišnje. U Hrvatskoj je trend isti, ali stvari idu nešto sporije. Naime, iako većina poduzeća priznaje da ima poteškoća s nabavom i prodajom, uprave još uvijek nisu spremne taj segment posla prepustiti nekome izvan poduzeća. Otkrilo je to istraživanje o outsourcingu koje su na uzorku od 60 poduzeća provele tvrtke Cronata i BNB Sklad.
„Neki su se rezultati istraživanja poklopili s onime što prepoznajemo i kroz poslovnu praksu. Mnoga poduzeća dugi niz godina naručuju poslove koji su uobičajeni za outsourcing. Pritom su očekivanja jasna, poduzeće se ne želi baviti poslovima koji mu nisu srodni i koji mu oduzimaju dodatno vrijeme. Specifične intelektualne usluge koje im se nude na tržištu poput outsourcinga nabave, tvrtke još dovoljno ne prepoznaju.“, kazala je mr. sc. Nataša Cikač, direktorica tvrtka Cronata iz Varaždina.
Konkretno, hrvatska poduzeća najviše koriste vanjske usluge čišćenja i održavanja (61,7 %) te informatike (48,3 %). Velik broj njih koristi i vanjsku zaštitu (40 %), knjigovodstvene (38,3 %) te usluge marketinških i agencija za odnose s javnošću (18,3 %). Najmanje se naručuju usluge poduzeća za outsourcing nabave (8,3 %), prodaje (6,7 %) i administrativnih poslova (5 %).
Čak 95 posto anketiranih smatra outsourcing poželjnim, a čak 55 % hrvatskih poduzeća namjerava više koristi outsourcing.
„Outsourcing nabave specifična je djelatnost koja nužno ne znači dislociranje kompletne nabave izvan poduzeća. U početku je osnovni razlog za outsourcing nabave nekim poduzećima bilo smanjenje troškova zaposlenika, no danas je najveći naglasak na rastu poslovanja kroz cijeli niz mehanizama – od kontrolinga preko inovacija krajnjih dobavljača do upravljanja rizicima“, kazala je mr. sc. Nataša Cikač.
Ta je članica Hrvatske udruge nabavne djelatnosti nakon dvadesetogodišnjeg poslovnog razvoja u realnom sektoru osnovala poduzeće specijalizirano za implementaciju novih znanja i metoda iz područja nabave i upravljanja zalihama kroz usluge savjetovanja, edukacije i outsourcinga. Prvi klijenti su joj bile strane tvrtke koje su pri širenju na hrvatsko tržište trebale stručnjake koji poznaju lokalno tržište. Danas su joj pak klijenti u najvećem broju tvrtke koje trebaju optimizirati troškove kako bi bile što konkurentnije na domaćem i stranom tržištu.
Kontakt za medije:
Nataša Cikač, natasa@cronata.hr, 099 70 31 669