Važnost sustava nabave
Odjel nabave u tvrtki može biti ključan za njezinu konkurentnost
Hrvatske tvrtke u pravilu nisu dovoljno svjesne koliko nabava utječe na poslovanje i koliko upravo nabavni odjel može pomoći diferenciranju i stvaranju komparativne prednosti u odnosu na konkurenciju.

Dodatni prihodi i profit
Ta prednost može biti rezultat postizanja povoljnijih nabavnih cijena proizvoda i usluga koje kompanija
nabavlja, ali i skraćenja vremena potrebnoga za nabavu tih proizvoda i usluga te odabira za suradnju takvih dobavljača s pomoću čijih će inovativnih ideja, prijedloga ili proizvoda tvrtka osvajati nova tržišta i nove kupce te tako stvarati dodatne prihode i profi t.

Kvalitetnije upravljanje rizicima
Komparativna se prednost može ostvariti i kvalitetnijim upravljanjem rizicima povezanima s nabavom i opskrbom,
poput pravodobnog osiguravanja opskrbe defi citarnim sirovinama ili hedžiranjem cijena sirovina u uvjetima porasta njihove tržišne cijene.

Naprednim tehnologijama naprijed
Najviše se zaostaje u kvaliteti upravljanja nabavnim kategorijama i rizicima u nabavi, a hrvatske kompanije ne mogu se pohvaliti ni uporabom naprednih tehnologija
za klasifi kaciju troškova, upravljanje ugovorima i dobavljačima ni aplikacijama za elektroničku nabavu, odnosno e-sourcingom.
