Mnogi u Hrvatskoj pregovaranje smatraju – nepristojnim
29. listopada 2015.Društvene mreže u procesu nabave
12. studenoga 2015.Piše: Luka Fišić
Aleksandra Kregar Brus, direktorica centralnog marketinga pri Atlantic Grupi, na Konferenciji o nabavi govorila je o sinergiji između njenog odjela i nabave.
– Danas kada pričamo o uspješnosti neke kompanije pričamo ponajviše o profitu. Odjeli nabave i marketinga u tome procesu igraju ključnu ulogu. Mi takoreći kontroliramo rizike na tržištu – ističe Kregar Brus.
No, tvrtka ne može doseći željeni profit niti uspjeti u svojim poslovnim planovima ukoliko svaka funkcija unutar tvrtke djeluje kao zasebno tijelo, upozorava direktorica marketinga , te dodaje kako nabava ne smije dolaziti u zadnjoj fazi, već taj odjel mora biti u stalnoj komunikaciji s ostatkom tvrtke, a posebno sa marketingom.
– Svaki brend mora ispričati svoju priču. Tu su bitne boje koje se koriste, dizajn… A to je zadaća odjela nabave. Zajednički rad je bitan, on stvara inovativnost – zaključuje Aleksandra Kregar Brus, arhitektica koja se uspješno snašla u svijetu marketinga.
Na važnost komunikacije i zajedničkog rada između različitih odjela upozorio je i Luka Rutar iz Danfossa, tvrtke koja nude komponente i rješenja za proizvodnju, distribuciju i korištenje toplinske energije.
– Osnivanje radionica gdje zaposlenici iz odjela nabave, marketinga, financija i proizvodnje dva dana razgovaraju o predstojećim projektima, za moju tvrtku bilo je od presudne je važnosti. Time nam je omogućeno da sa manje ljudi dobivamo bolje rezultate. Međusobna suradnja nam je prioritet – priča Rutar.
Nakon radionice slijedi rigorozne provjere gdje se sve mjeri, analizira i uspoređuje sa proizvodima ostalih kompanija. Vrijednost projekata koje je Danfoss ostvario preko ovakvih radionica iznosi 1, 5 milijuna eura, a Rutar tvrdi kako će ubuduće ta brojka uvelike rasti.
– Glavni interes ljudi koji se bave nabavom trebala bi biti ušteda. Isto tako izuzetno je bitno ostvariti ustroj tvrtke gdje nabava nije zadnja karika u lancu, već postoji komunikacija između odjela. Najgora stvar je kada uprava djeluje bez da se ranije konzultirala sa odjelom nabave. Treća bitna stavka je transparentnost jer se uvijek smatra nabava nešto skriva ili ne radi dovoljno efikasno – objasnio je okupljenima na 10. konferenciju o nabavi, koju zajednički organiziraju Lider i Hrvatska udruga nabavne djelatnosti (HUND) Vlado Prosenik, direktor tvrtke Efekt Pro.
Prosenik vidi aukcije kao bitan element u procesu nabave.
– Preko aukcije možete kupiti gotovo sve. Nemojte se ograničavati samo na sirovinu ili papir – poručuje Prosenik.