Direktori, prilagodite se!

Društvene mreže u procesu nabave
12. studenoga 2015.
Nabava vođena inovacijama
12. studenoga 2015.

Direktori, prilagodite se!

Piše: Luka Fišić

Koliko se vas ovdje smatra liderima? – upitao je Željko Šundov iz Amropa, pri kraju konferencije o nabavi, još uvijek brojnu publiku u dvorani zagrebačkog Foruma.

– Biti vođa znači znati ljudi motivirati da rade, isto kao i znati kako im pomoći da ostvare nabolje moguće rezultate – ustvrdio je Šundov tijekom svoje prezentacije radnog naziva “Izazovi leadershipa u nabavi”.

– U zadnjih deset godina puno stvari se oko nas promijenilo. Previše da bi mi mogli ostati isti kao prije. Ja sam prije samo četiri godine mogao vladati svim izazovima koji su se pojavili, dok danas to više nije slučaj. Ljudi stariji od pedeset godina više nisu poželjni na mjestu izvršnih direktora. Ne zato jer ne znaju svoj posao, nego jer su potrebe drugačije – upozorava Šundov, te dodaje kako je poimanje izvršnog direktora kao rok zvijezde svršeno.

Kako bi se uspjeli prilagoditi novim vremenima lideri novog doba bi trebali poznavati sebe, izgraditi povjerenje unutar tima, pričati neodoljive priče, inspirirati inovacije i kreativnost, te trebaju moći priznati kada pogriješe, tvrdi Šundov.

– Ako ste vođa budite oprezni, ono što vas je dovelo na ovo mjesto, neće vas i zadržati – zaključuje Šundov.

nabava-2015 (86)O pregovaranju u nabavi kao umjetnosti pričao je poslovni trener Davor Bilman.

– Nikad ne idete na pregovore s kojih ne možete u svakom trenutku otići. To shvatite kao najvažnije pravilo pregovaranja. Isto tako nikada nemojte upotrebljavati intervale, koristiti prijedlog “oko”, i nemojte se oslanjati na improvizaciju, već se dobro pripremite – poručuje poslovni trener.

Što bi onda trebao znati dobar pregovarač? Uvod u razgovor trebao bi biti u duhu suradnje, a zatim bi trebalo utvrditi gdje je na hijerarhijskoj ljestvici moći osoba s kojom se pregovara, priča Bilman.

– Izuzetno je bitno da znate prepoznati koju tehniku pregovaranja treba koristiti. Za različite tipove osobnosti treba upotrijebiti različite tehnike pregovaranja, a uspješni pregovarač prepoznaje kada je vrijeme za zaključivanje rasprave. Ukoliko dogovor nije postignut, ostavite otvorena vrata – savjetuje Bilman.

LinkedIn
LinkedIn
Share
Instagram